تماس با ماصفحه اصلی

اخبار

رویکردها

مصاحبه ها

از نگاه دیگران

آلبوم خاطرات

انتخابات

» اخبار » سهولت حمل و نقل مردم از اولویت های اساسی ما در کمیسیون حمل و نقل بود

سهولت حمل و نقل مردم از اولویت های اساسی ما در کمیسیون حمل و نقل بود

 سهولت حمل و نقل مردم از اولویت های اساسی ما در کمیسیون حمل و نقل بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید جلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: موضوع حمل‌و‌نقل و ترافیک یکی از حساس‌ترین و البته پیچیده‌ترین مسائل مدیریت شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه در دو بخش «حمل‌و‌نقل» و «ترافیک» فعالیتمان را متمرکز کرده‌ایم گفت: در موضوع حمل‌و‌نقل عمومی ایجاد زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل همواره مورد توجه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر بوده است که از مهم‌ترین آن‌ها احداث خطوط قطارشهری است.

وی با اشاره به حوزه اتوبوسرانی بیان داشت: در حوزه اتوبوس‌رانی، مسئله اول نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی است. ما برای اینکه عمر ناوگان اتوبوس‌رانی را در حدود هشت سال ثابت نگه داریم، باید سالانه ۲۵۰دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه کنیم و متعاقبا ۲۵۰‌دستگاه اتوبوس فرسوده حذف شود.

فیاضی افزود: در سال‌های‌۹۳و۹۴ مجموعا ۲۰۰دستگاه به این ناوگان اضافه شد. این یعنی اینکه ما در دو سال گذشته برای ثابت نگهداشتن عمر ناوگان، ۳۰۰دستگاه اتوبوس کمبود داریم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مسائلی که برای شورای شهر در این حوزه اهمیت دارد حل مسائل خصوصی‌سازی در اتوبوس‌رانی است گفت: شرکت‌هایی که امروز فعال هستند تقریبا مشکل چندانی ندارند و ما بازتاب اجتماعی درمورد مشکلاتشان نداشتیم، اما دوسه‌شرکت مشکلات اساسی داشتند که سال گذشته وقت زیادی از کمیسیون به حل‌وفصل اعتراضات سرمایه‌گذاران این شرکت‌ها اختصاص یافت که خوشبختانه تا پایان سال، نسبت‌ به سه شرکت که مشکل اساسی داشتند تصمیمات قانونی گرفته‌شد و برخی مطالبات سرمایه‌گذاران با پیگیری کمیسیون پرداخت شد

وی عنوان کرد: اگر ما بخواهیم حمل‌و‌نقل عمومی را نهادینه کنیم، باید در معابر شهرمان اولویت لازم را برای حرکت اتوبوس ها ایجاد کنیم، به نحوی که اتوبوسی که با صد نفر سرنشین حرکت می‌کند در همان ترافیک نماند که راهکارش در تامین خطوط بی‌آر‌‌تی و خطوط ویژه است.

فیاضی خاطرنشان کرد: از ۲هزار و ۲۲۲کیلومتر خط اتوبوس که الان در شهر مشهد هست، فقط ۱۶‌کیلومتر آن خط ویژه است که باید موردتوجه باشد. در بودجه سال‌۹۵، برای حدود ۲۰۰‌کیلومتر خطوط ویژه پیش‌بینی بودجه شده و ما باید بتوانیم این را مطالبه کنیم.در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی یکی دیگر از امکانات ما حدود ۱۳‌هزار تاکسی در شهر مشهد است. تا سال‌۹۴، حدود ۲هزار تاکسی نوسازی شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: خوشبختانه با توجه به وام ۱۷درصدی که دولت اعلام کرد برای نوسازی تاکسی‌ها داده می‌شود، در شورا معین شد که ۵‌درصد این سود را شهرداری متقبل شود تا تاکسی‌رانان برای این کار تشویق شوند. ۲هزار و ۵۰۰ تاکسی‌ران دیگر هم ثبت‌نام کردند و در سال‌۹۵ شاهد نوسازی ۲هزار و ۵۰۰ تاکسی دیگر خواهیم‌بود.

وی با اشاره به اهمیت ترافیک هسته مرکزی شهر گفت: در این زمینه، معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری یک مشاور در اختیار گرفته که این مشاور مطالعاتش را یک‌بار در کمیسیون به صورت ناقص ارائه داده‌است. امیدواریم امسال این مطالعات کامل شود و ما بتوانیم برای هسته مرکزی مشهد فکری اساسی انجام دهیم.

فیاضی افزود:  هوشمند‌سازی ترافیک یکی از بخش‌هایی است که کمیسیون حمل‌و‌نقل بر آن تاکید دارد، به نحوی که امکان کنترل هوشمند ترافیک وجود داشته‌باشد تا بتوانیم از معابرمان به‌خوبی استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به راهکارهای حل ترافیک شهر گفت: اگر ما بخواهیم ترافیک را حل کنیم، یک راه قطعا این است که مردم از وسیله حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند و از وسایل شخصی‌شان کمتر استفاده کنند یا اصلا استفاده نکنند. خب، بخشی از این فرهنگ‌سازی است، ولی همه مسئله فرهنگی نیست. ما باید بتوانیم یک سیستم حمل‌و‌نقل عمومی مطمئن‌، ایمن و سریع داشته‌باشیم، به نحوی که مردم به این سیستم اطمینان کنند.

وی افزود: در این زمینه، هم خطوط ویژه اتوبوس‌رانی، هم تاکسی‌رانی و هم مترو مورد توجه است. متاسفانه در سال‌۹۳ کاهش مسافر اتوبوس داشتیم که این یک آسیب است. ما باید ریشه‌های این مسئله را شناسایی کنیم. بر اساس برنامه پنجم توسعه، ۷۵درصد سفرهای شهری باید با حمل‌و‌نقل عمومی انجام شود. الان این میزان ۴۳‌درصد است و با ۷۵‌درصد فاصله داریم.

فیاضی در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه ایمنی ترافیک ، نمره قبولی می گیریم گفت: یکی دیگر از مقوله‌های حائز اهمیت درخصوص ترافیک، ایمنی ترافیک است. در سال‌۹۳ به لحاظ آمار، ۳۲۹نفر در تصادفات درون‌شهری کشته شدند. این یعنی در یک سال یک فروند هواپیمای ایرباس در مشهد سقوط کرده‌است. اگر یک هواپیما سقوط کند، چه اتفاق و سروصدایی به راه می‌افتد؟ عضو شورای اسلامی شهر مشهد

وی یادآور شد: این در حالی است که ما در همین تصادفات آرام درون‌شهری، به اندازه قربانیان یک هواپیما کشته داشته‌ایم و حدود ۲۵‌هزار نفر هم مجروح. شما فکر کنید اگر برخی از این‌ها معلول شده‌باشند چقدر در زندگی این‌ها تاثیرگذار است. پس ما باید بتوانیم یک ترافیک ایمن را برای شهر ایجاد کنیم. ۵۲‌درصد فوت‌شده‌های ما عابرین پیاده بوده‌اند. این نشانگر این است که ما باید یک ایمنی برای عابران پیاده ایجاد کنیم. ۲۸‌درصد موتورسواران و الباقی خودروها بوده‌اند.

فیاضی در رابطه با پیوست فرهنگی برای خط ۳ بی آرتی گفت: به نظر من، مردم و به‌ویژه اصناف باید حتما نسبت به این مسئله با نگاه به منافع شهر نگاه کنند و خودشان همکاری کنند که این خطوط ویژه ایجاد شود. در این زمینه، اولین مسئله مسائل اجتماعی است که مردم باید در این خصوص همکاری کنند. بخش بعدی مسائل فنی است. ایجاد یک خط ویژه اتوبوس‌رانی یا بی‌‌آرتی باید حتما با توجه به تاسیسات زیرزمینی مورد توجه قرار گیرد و بخشی هم مسائل مالی است و این‌ها درهم‌تنیده ‌است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: خط‌۳ بی‌آر‌تی اولین پروژه‌ای خواهدبود که با پیوست فرهنگی‌اجتماعی قرار است اجرا شود. حوزه معاونت فرهنگی هم در این زمینه دخیل خواهدبود تا بازتاب‌های منفی اجتماعی به حداقل ممکن برسد. در این زمینه،‌ ما از مردم و به‌ویژه کسبه می‌خواهیم همکاری کنند و بدانند این مسئله به نفعشان است. درست است که ممکن است در کوتاه‌مدت فکر کنند خوب نبوده، ولی در ادامه، وضعیت مطلوب می‌شود

 

وی خاطرنشان کرد: خط یک بی‌آر‌تی مشکلاتی داشت، اما این خط برای خود مردم مطلوب بود و میزان اعتراض کسبه به‌شدت پایین آمد، ولی با همه این احوال، قطعا چاره‌ای نیست. وقتی آن حجم زیاد مسافر از طبرسی وجود دارد، قطعا این خط به کار خودش ادامه خواهدداد، اما نکته‌ای که اینجا هست این است که بعد از اینکه خط‌۲ قطار شهری راه می‌افتد، آن زمان، موضوع خط یک بی‌آر‌تی می‌تواند مجددا مورد مطالعه قرار بگیرد، ولی فعلا به دلیل کمکی که به حمل‌و‌نقل کرده باید کارش ادامه یابد.


امتياز شما :
 
۱ راي
ارسال :
۱۳۹۵/۹/۱۶
بازديد :
۱۲۷۱ مرتبه
اشتراک مطلب
چاپ نظرات (۰)
نظرات
نام شما :
نظر شما : [ضروري]
ايميل شما :
كد داخل تصوير را وارد نماييد : [ضروري]

(بارگذاري تصوير ديگر)
پیوندها
شورای اسلامی شهر مشهد مقدساستانداری خراسان رضویپایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد روزنامه خراسان روزنامه خبر ورزشیخبرگزاری جمهوری اسلامی ایرانروزنامه قدسخبر آنلاینروزنامه شهرآرا
لینک روزانه
خبرگزاری فرهنگ رضوی [۵۶۷۰]
آرشیو
یادداشت

ساختار پلاسکوئی ایران
سرانجام ساختمان 53 ساله ویران شده پلاسکو آخرین شهید ایثارگر ناجی خود را از آغوش گداخته خویش رها کرد و عملیات آور برداری از این فاجعه با کوشش و تلاش قابل تقدیر مسوولان و دستگاه های ذیربط به پایان رسید .


ساعت صفر؛ این جا مشهد ۲۰۱۷ صدایی که برخی نشنیدند!

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی، مشهد مقدس را در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اعلام کرده است.

 


شور حسینی ،‌ عشق رضوی

مغناطیس اربعین میلیون‌ها عاشق را از اقصی نقاط عالم مجذوب خود کرده است

 


 مترو؛ حمل و نقل پاک
تمرکز بر حمل و نقل پاک در پایتخت معنوی ایران که سالانه میزبان بیش از 25 میلیون زائر عاشق است و در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی خواهد درخشید یک ضرورت است.

نطق‌ های پیش از دستور

 پایتخت فرهنگی جهان اسلام ؛ بخشی از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم

 


اداره طرقبه شاندیز بر اساس الگوی  ری و شمیرانات تهران

 


اخلاق زدائی در سیاست مذموم و خطرناک است 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مهندس سید جلال فیاضی می باشد
طراحی سایت و فروشگاه ساز توسط تراشاپ